Els espais de l’escola bressol estan preparats amb intencionalitat educativa, amb l’objectiu que els infants puguin desenvolupar les seves capacitats afectives, cognitives i de relació.
La distribució i l’organització dels espais, tan interiors com a l’aire lliure, estan pensats per generar un entorn físic segur i acollidor, i una atmosfera càlida i alegre.
A cada espai li correspon una funció determinada: zones d’activitat i de repòs, zones de pas i de trobada, zones per a infants i per a persones adultes.
L’estructuració del temps afavoreix la vida en comú alhora que garanteix el respecte al ritme individual, i permet establir relacions personals i col·lectives, en un ritme ordenat, tranquil, lliure i dinàmic.
A l’escola bressol es dóna valor educatiu a tots els moments i totes les activitats. Una gran part dels objectius de l’educació infantil es porta a terme a través de les situacions de la vida quotidiana i la cura personal de l’infant: higiene, menjar, descans, etc.
En aquests moments, els infants realitzen activitats de descoberta, d’experimentació, de manipulació, de construcció, de moviment, de recreació, de representació, de comunicació i de convivència.
Respectem el ritme dels infants i ens adaptem a les seves necessitats, basant-nos en el mètode Lòczy. Mostrar respecte per l'infant com a persona, donar l'atenció més individualitzada possible, valorar la seva autonomia i possibilitar a l’infant fer les seves pròpies conquestes. La intervenció singularitzada permet oferir a cadascú els reptes i els ajuts que necessita per tal d’aprendre i desenvolupar-se de forma harmònica.
L’escola proporciona als infants la primera experiència de socialització fora del marc familiar. Durant l’estada a l’escola bressol, el nen podrà relacionar-se amb altres nens i nenes, compartir jocs, vivències i noves experiències.